Empátia


A konstruktív párbeszéd alapja: 1. Önreflexió, vagyis képesek legyünk felismerni valódi érzéseinket, azok gyökerét. 2. Empátia, vagyis képesek legyünk megérteni a másikat. Megérteni, ám nem feltétlenül elfogadni! Meg lehet érteni, hogy valaki miért vág be eléd a sorba, de ha te is sietsz, elfogadni nem kell. Érdekeidet, igényeidet azonban sokkal hatásosabban, hitelesebben tudod érvényre juttatni, ha a másik szempontjait is meghallod. Hospice szolgálati időm kezdetén, mentorom adott egy igazán szemléletes példát az empátia megértésére: nem is a körön kívül, nem is a körön belül, hanem a körön maradni. Ez az empátia. Sem tisztes távolban maradni, sem túlzottan átvenni, és magad elé helyezni mások érzéseit nem nyújt valódi, érzékeny kapcsolódást.

(Az érzelmi intelligencia fejlesztés négy dimenziója: 1. önreflexió, vagyis saját érzelmeink tudatos megélése és megértése, tiszteletben tartása; 2. önirányítás, vagyis érzelmi rugalmasság, személyes kapcsolódási képesség; 3. empátia, vagyis mások érzelmeinek tudatos észlelése, tisztelete; 4. kapcsolatok irányítása, vagyis bizalom, érzelmi önkifejezés, konfliktuskezelés. Tehát mennyire értékeled magad, mennyire másokat, mennyire tudsz másokra és magadra hangolódni, hogyan lépsz kapcsolatba, és hogyan irányítod saját magad.)

Kiemelt bejegyzés
Legfrissebb bejegyzések
Témák
Arhívum

Ha szeretél értesítést kapni az új bejegyzésekről, iratkozz fel a Hírlevélre (lap alján)!

Halász Ágnes: 0630 467 1624, ahalaszagnes@gmail.com

Adatvédelmi szabályzat

  • Facebook Social Icon

Érdekelnek az aktualitások: